شناسه یکتا حافظه مالیاتی چیست؟

شناسه یکتا حافظه مالیاتی به فرد یک کد 6 کاراکتری است که برای صدور شماره صورت حساب الکترونیکی منحصر به فرد در سامانه مودیان استفاده می شود. به عبارت دیگر در صورت نداشتن این کد 6 کاراکتری، امکان صدور فاکتور الکترونیکی یا فاکتور فروش در سامانه مودیان را ندارید.

شناسه منحصر به فرد حافظه مالیاتی یک مقدار ثابت و منحصر به فرد است که به حافظه مالیاتی اختصاص می یابد و از حافظه مالیاتی برای ثبت و نگهداری اطلاعات الکترونیکی صورت حساب و ارسال آن به سامانه مودیان استفاده می شود. این شناسه یکی از اجزای شماره مالیاتی بوده و در پوشه تولید و در صورت درخواست در اختیار مودیان و مشمولان قانون پایانه های فروشگاهی قرار می گیرد.

موسسه حسابداری پدیده حساب به منظور رفع نیازهای حسابداری و مدیریتی شرکت ها، موسسات، کارخانجات و ارتقاء سطح کیفی اطلاعات مالی و سیستم های مدیریتی و کمک به ایجاد انضباط مالی در بخش های عمومی، خصوصی و … ، فعالیت های حرفه ای خود در زمینه خدمات حسابداری در اصفهان ، خدمات مشاوره مالی و مالیاتی ، سامانه مودیان در اصفهان و … را با بهره گیری از كادری مجرب و نیروهای متخصص با اتكاء به سال ها تجربه جهت خدمت رسانی هر چه بهتر در اصفهان آغاز نمود و فعالیت خود را در این استان بسط داده است.

شناسه یکتا حافظه مالیاتی چیست؟

کاربرد شناسه یکتای حافظه مالیاتی 

شناسه منحصر به فرد حافظه مالیاتی نقش مهمی در جلوگیری از هرگونه تقلب مالیاتی احتمالی در جامعه دارد. به کمک این کد، امکان ارسال اطلاعات مالیاتی به سایت امور مالیاتی کشور برای مودیان فراهم شده است. علاوه بر این می توانند مالیات های مورد نیاز را با دقت بالایی پرداخت و محاسبه کنند. جدای از اینها می توان از شناسه منحصر به فرد حافظه مالیاتی نیز برای تسویه پرداختی کارکنان شرکت استفاده کرد.

چه کسانی ملزم به دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی هستند؟

دریافت این شناسه منحصر به فرد برای سازمان ها و مشاغل مختلف اعم از شرکت های فعال در حوزه حسابداری، مودیان و اشخاص حقوقی الزامی است و باید اقدامات لازم را برای دریافت آن بر اساس قوانین کشور انجام دهند. در واقع کلیه صاحبان مشاغل فعلی اعم از غیر صنفی یا صنفی مشمول دریافت این شناسه طبق قانون صادره می باشند.

عواقب عدم دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی 

دوستان عزیز اگر هنوز اقدامی برای دریافت این کد نکرده اید زودتر اقدام کنید. زیرا کم کاری در این زمینه ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

  • خسارت به افراد و سازمان ها: برخی افراد و یا حتی شرکت ها از دریافت این شناسه غفلت می کنند و کد سایر سازمان ها یا افراد را در نرم افزار حسابداری خود وارد می کنند. این کار چیزی جز سوء استفاده از اطلاعات مدیریتی و مالی مودیان و وارد آوردن خسارت به آنان نیست.
  • ایجاد خسارت به سازمان امور مالیاتی: زمانی که شخص یا شرکتی از شناسه جعلی یا جعلی استفاده می کند، مشکلات زیادی را برای سازمان امور مالیاتی ایجاد می کند. یکی از عواقب این کار اشتباه در محاسبه مالیات ادارات مختلف است که در نهایت نتیجه ای جز خسارات شدید مالی به این سازمان ندارد.
  • وقوع تقلب مالیاتی: افراد یا سازمان ها به شیوه ای کاملاً ناجوانمردانه شناسه منحصر به فرد حافظه مالیاتی دیگران را در اختیار سامانه مودیان قرار می دهند. این کار چیزی جز کلاهبرداری مالیاتی نیست و شخص یا شرکت مجرم شناخته می شود.
حسابداری استارتاپ

آیا تنها ثبت‌ نام در سامانه مودیان کفایت می‌کند؟ 

در پاسخ باید بگوییم که در صورت عضویت در اتحادیه های صنفی مختلف و یا خرده فروش، جدای از نیاز به ثبت نام در این سامانه، باید از دستگاه های کارتخوان نیز استفاده کنید. اما در صورت عدم ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی، تنها باید فاکتورهای خود را در سامانه امور مالیاتی ثبت کنید و استفاده از دستگاه های کارتخوان شامل حال شما نمی شود.

آیا دریافت شناسه یکتای حافظه با پرداخت هزینه همراه است؟

برای دریافت این شناسه نیازی به پرداخت هزینه به سازمان امور مالیاتی نیست و می توانید مراحل ثبت نام در سامانه را کاملا رایگان انجام دهید.

شناسه یکتای حافظه مالیاتی را از کجا و چگونه باید دریافت کرد؟

شناسه یکتا حافظه مالیاتی فقط توسط سازمان امور مالیاتی ارائه می شود. هر مؤدی برای دریافت این شناسه منحصر به فرد باید ابتدا از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/ مراجعه کرده و پس از ورود به این سامانه، با انتخاب گزینه “ورود به پوشه”  وارد سامانه مالیات دهندگان شوید. و مراحل زیر را برای دریافت شناسه مالیاتی یکتا طبق راهنمای سایت انجام دهید:

  1. وارد سایتtp.tax.gov.ir شوید.( به شرح فوق)
  2. پس از ورود به کارپوشه مؤدیان، گزینه“ورود به پرونده” را انتخاب کنید.
  3. پس از ورود به قسمت“میز کار”، از لیست سمت راست صفحه، گزینه “عضویت” را انتخاب کنید.
  4. گزینه“شناسه های یکتا حافظه مالیاتی” را انتخاب کنید.
  5. کلید“دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی” را انتخاب کنید.
  6. در مرحله اول باید انتخاب کنید که شناسه یکتا خود را بر چه اساسی می خواهید دریافت کنید، یکی از سه گزینه “نحوه ارسال صورتحساب” را مطابق با اطلاعیه شماره 3 سازمان امور مالیاتی انتخاب کنید. 
حسابداری سرمایه گذاری چیست؟

نکته مهم: هر کدام از این گزینه ها شرایط، هزینه ها و مسئولیت های متفاوتی را می طلبد که مودی می تواند با توجه به شرایط خود برای یک روش یا هر سه روش شناسه منحصر به فرد حافظه مالیاتی دریافت کند! در صورت انتخاب روش ارسال صورتحساب «توسط مودی»، می ‌توانید با استفاده از ماژول اتصال به سامانه مودیان ابرستان، صورتحساب ‌های خود را بدون پرداخت هزینه به شرکت ‌های معتمد مالیاتی، مستقیماً فاکتور های خود را به سامانه جامع مالیاتی ارسال کنید.

  1. در مرحله بعد لازم است“کلید عمومی امضا حافظه” خود را بارگذاری کنید!
  2. بعد از اینکه خوان امضا حافظه را رد کنید می توانید با وارد کردن کد پستی محل فعالیت خودتان بعنوانشعبه پرداخت ، مشخصات پایانه های فروشگاهی و ابزارهای پرداخت نسبت به دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نمایید!

مزایای ثبت نام و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی 

ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و دریافت شناسه حافظه مالیاتی منحصربفرد مزایای زیادی برای افراد و شرکت ها دارد. در ادامه به برخی از این مزیت های مهم برای شما اشاره می کنیم:

  1. کلیه جرائم مالیات بر ارزش افزوده شامل بخشودگی و تعلیق می باشد. (البته از سال 1996 و سالهای قبل از آن)
  2. صورت حساب های دارای شناسه مالیاتی در قرعه کشی گنجانده شده و امکان بهره مندی از مزایای ارزنده را دارند.
  3. در صورت ثبت کلیه فاکتورها با کد مالیاتی، هیچ مامور مالیاتی نباید وارد شرکت مودی شود و مدارک او را بررسی کند..

تفاوت شناسه یکتای حافظه مالیاتی با شماره منحصر به فرد مالیاتی چیست؟

شناسه مالیاتی منحصر به فرد دارای 22 کاراکتر است که به طور منحصر به فرد در پایانه فروشگاه ایجاد می شود و برای هر فاکتور ایجاد می شود. شناسه منحصربفرد حافظه مالیاتی یکی از اجزای شماره مالیاتی یکتا است و سازمان امور مالیاتی کشور با کمک آن می تواند تشخیص دهد که کدام مؤدی و در چه مکانی صورتحساب را صادر کرده است.

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

آخرین اخبار و مقالات

اخبار

آخرین اخبار پدیده حساب

ویدئو های آموزشی

آموزش های متنوع حسابداری

مقالات

مقالات مرتبط با حسابداری

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

مطالب مرتبط

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین