وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری چیست؟

وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری چیست؟ خدمات مالی به خدمات اقتصادی که بوسیله ی  صنعت مالی ارائه می گردد می گویند که  کسب و کار ها و پول را مدیریت می‌نماید؛ از جمله اتحادیه‌های اعتباری بانک‌ها، شرکت‌ های کارت اعتباری، شرکت‌ های بیمه، شرکت‌ های حسابداری، شرکت‌ های مالی مصرف‌ کننده و کارگزاری‌ های سهام صندوق‌ های سرمایه گذاری و…. اقتصاد از قسمت های بسیار مختلفی است؛ این قسمت‌ها  شغلهای مختلفی می باشند که کالاها و خدمات را به مصرف‌ کنندگان می‌دهند. شرکت‌ هایی که در یک قسمت با هم گروه‌ بندی می‌گردند محصولاتی مانند نرم افزار حسابداری و مالی یا خدمات می باشند‌.

به عنوان نمونه، شرکت‌هایی که خدمات کشاورزی دارند قسمت کشاورزی را تشکیل می‌دهند.

وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری چیست؟

خدمات مالی یعنی…

خدمات مالی از  تاثیرگذارترین بخش‌ اقتصاد هستند.  طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های  مانند بانکداری سرمایه‌گذاری و بیمه می باشند. خدمات مالی به شرکت‌ خدمات مالی و متخصصان محدود می‌شود،  محصولات مالی کالاها، حساب‌ها یا سرمایه گذاری‌هایی می باشند که ارائه می‌دهند؛ باید بدانید خدمات‌های مالی فرآیندهایی اند؛ از راه آن مصرف‌کنندگان یا کسب و کارها کالاهای مالی را به دست می‌آورند.

یک ارائه‌دهنده سیستم پرداختی؛ پول‌ها را می‌پذیرد و منتقل می کند، خدمات مالی را ارائه می‌کند.  بین پرداخت‌کنندگان و گیرندگان مشمول حساب‌هایی می باشد که از راه کارت‌های اعتباری و نقدی‌، چک‌ها و انتقال الکترونیکی پول‌ها تسویه خواهند شد. شرکت‌های فعال در صنعت خدمات مالی، پول را مدیریت می‌نمایند.  

یک مشاور مالی دارایی‌ها را مدیریت می‌نماید و از طرف مشتری مشاوره می‌دهد. مشاور سرمایه گذاری یا هیچ محصول دیگری را ارائه نخواهد کرد، بلکه جابه‌جایی پول‌ها بین پس‌ انداز کنندگان و ناشران اوراق بهادار و سایر ابزارها را تسهیل می‌نمابد. این خدمات به جای یک دارایی ملموس، یک وظیفه موقت می باشد.

بیشتر بخوانید مقاله وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری : امور حسابرسی در اصفهان
وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری چیست؟

وظایف شرکت‌ های مالی و حسابداری چیست؟

به عنوان اولین وظیفه شرکت‌های خدمات مالی ایجاد و حفظ ارتباط موثر با مشتریان جدید و برقراری رابطه صلح‌آمیز برای پیشرفت یک شرکت و وجود سازمان برای بهینه سازی کسب و کار و  دستیابی به کلیه اهداف فروش می باشد.

  1. یکی دیگر از وظایف آن تجزیه و تحلیل نیاز مشتری برای توصیه و سفارشی کردن محصول می باشد؛ به این علت که با شناخت دقیق مخاطب بسیاری از خلاها پر شده و راه حل‌های مالی  بر اساس وضعیت مالی مشتری به آن ارائه می کنند.
  2. یک شرکت خدمات مالی اداره و انجام فعالیت‌هایی مانند: افتتاح کردن حساب‌های شخصی و تجاری، تکمیل پس‌انداز و سایر گواهی‌های مالی را مدیریت می نماید و در نهایت  حساب‌ها را بررسی می نماید. توانایی حفظ و ارائه انواع خدمات مالی و راه حل‌های وام تجاری به مشتری را دارد و در پاسخ دادن به درخواست وام مراحل را پیش میبرد؛ باید برای تکمیل کلیه درخواست‌های وام آماده باشد.
  3. اگر در زمان کار مشکل و مسائلی برای خدمات مالی و وام‌ها پیش بیاید، شرکت خدمات مالی باید در محیطی حرف‌های تجزیه و تحلیلش نماید و مطابق با سلیقه مشتری محصول بدهد.
  4.  باید بتواند ارزیابی و تایید کلیه درخواست‌های امام تجاری و شخصی را برای  پرداخت به موقع وام‌ها صورت دهد و با بررسی  آن‌ها به درخواست‌های افراد درباره ی نحوه پرداخت وام‌ها پاسخ دهد‌.
  5. یکی دیگر از وظایف شرکت خدمات مالی نظارت بر مدیریت وام‌های شخصی و تجاری برای رفع معوقات وام سررسید سپرده یا وام و ارزش اعتبار آن است.
  6. حامی بودن از مشاوران سرمایه گذاری و نگهداری حساب‌های بیمه از وظایفش می باشد.
  7.  باید برای اطمینان از رسیدگی  به درخواست‌های مشتریان در بازه زمانی با نماینده خدمات مالی همکاری نماید.
  8. برای  پیاده‌سازی برنامه‌های نرم افزاری سرمایه گذاری و بیمه با متخصصان فناوری اطلاعات در ارتباط باشد؛  قابلیت جمع‌آوری و گردآوری مطالب بازاریابی بیمه و سرمایه‌گذاری و جمع‌آوری اطلاعات را دارا باشد.
  9.  از وظایف  مهم شرکت خدمات مالی این می باشد که روابط حرفه‌ای  را با کارمندان، مشتریان، فروشندگان و همه آژانس‌های داخلی یا خارجی را حفظ نماید تا خدمات و تحویل به موقع محصول را تسهیل کند.
  10. امکان  ارائه راه حل‌ها برای شکایات و پیشنهادات طی مشورت با کارکنان ارشد را دارا  باشد.  مدیریت و پاسخگویی به درخواست‌های خدمات  مشتریان در چهارچوب زمانی و بر اساس سیاست و رویه‌های شرکت از دیگر مسائل و مسئولیت‌های مهم یک شرکت خدمات مالی می باشد.
بیشتر بخوانید مقاله وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری : خدمات مشاوره مالیاتی در اصفهان
وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری چیست؟

سایر خدمات حسابداری عبارت است از:

  1. اسناد نقدی روزانه را جمع آوری می‌نمابد و اسناد صادر را تایید می‌کنند. تایید اسناد صادره از نظر امضا، شعبه، کد عنوان، ویژگی و وضوح اسناد ارائه شده است و حتی دقت در مبالغ وارد شده؛ جزئیات اسناد اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2.  شرکت حسابداری باید از جزئیات کامل هر مال با محتوای اسناد با خبر است و تطبیقش می دهد تا  اطمینان کامل را از آن‌ها حاصل نماید؛ به علاوه مدارک که به صورت نقدی پرداخت شده‌اند را  مورد بررسی قرار خواهد داد و امکان پیگیری اختیارات هر شخص در پرداخت را دارا است‌.
  3. قابلیت بررسی اعداد درج شده با شماره گذار در اسناد ارائه شده را داشته باشد و بتواند تمام اسناد و نامه‌های متنوع حسابداری را طبق دستورالعمل‌های داده شده صادر و امضا کند.
  4. کاملا به مسائل مربوط به حقوق پرسنل مزایا آگاه میباشد و اسناد مربوطه به آن‌ها را صادر می نماید.
  5. توانایی نگارش و صدور کردن لیست هزینه‌ها به همراه اسناد  به آن‌ها طبق دستورالعمل‌ها توسط شرکت‌ها را دارا است.
  6. یک شرکت حسابداری موظف می باشد که از حساب‌های بسیار مختلف و موجودی آن‌ها بداند تا در صورت  بروز مشکل برای رفع آن‌ها اقدامی نماید.
  7. از وظایف قابل ذکر شرکت حسابداری این می باشد که تمام اسناد را در حسابداری ثبت نماید و به صورت خلاصه گزارش کاملی از فعالیت‌های روزانه را تهیه کند.
  8. وقتی که اشکال و مغایرتی در حساب‌ها باشد، یک شرکت حسابداری موظف خواهد بود تمام آن‌ها را بررسی نماید و سپس تغییرات  را با امضا و رضایت قسمت ریاست تایید نماید.
  9. با هرگونه مشکلات جدی اسناد صادره ی  قبلی تمام آن‌ها را گزارش دهد و حساب‌هایی که شرکت یک شرکت در بانک‌های مختلف دارد را کنترل و تمام امور مربوط به آن را پیگیری نماید.
  10. یکی دیگر از وظایف: تمام اسنادی را که در رابطه با کسری یا فزونی حساب‌ها می باشند کنترل نماید و در آخر با بررسی کامل از آن‌ها  تسویه‌حساب و مشخص شدن وضعیت هر کدام از حساب‌ها را کنترل نماید‌.
  11. در نهایت کل اسناد باید به موقع ، واضح و طبقه‌بندی شده به بایگانی ارسال گردند و باید بتواند تراز مالیاتی را به طور دقیق تهیه کند.
بیشتر بخوانید مقاله وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری : خدمات حسابداری در اصفهان
مشاوره مالیاتی اصفهان

نتیجه گیری کلی وظایف شرکت های خدمات مالی و حسابداری 

خدمات مالی یک بخش بسیار مهم از اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌دهند و بخش مالی هر شرکت مهم‌ترین قسمت  است. به این علت که پیشرفت و نتیجه تلاش‌های هر شرکت را مشخص می‌نماید.  این شرکت‌ها انواع مختلفی هستند.

با توجه کردن به نیاز روزافزون شرکت‌ها و گسترش و افزایش جمعیت  نیاز به افراد متخصص در حیطه امور مالی بیشتر خواهد شد و احتیاج می باشد که خدمات و محصولات بهتری در این زمینه ارائه نمایند.

اگر یک شرکت حسابداری و خدمات مالی می باشید  با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان و شناختن ویژگی‌ های خدمات بسیار مناسب به آن‌ها را ارائه نمایید به این علت هرچه سابقه بهتری در این زمینه دارا باشند، بیزینس‌ ها و شرکت‌های زیادی را به عنوان ارائه دهنده خدمات مالی خود به دیگران انتخاب خواهند کرد.

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

آخرین اخبار و مقالات

اخبار

آخرین اخبار پدیده حساب

ویدئو های آموزشی

آموزش های متنوع حسابداری

مقالات

مقالات مرتبط با حسابداری

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

مطالب مرتبط

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین