حسابداری استارتاپ چیست؟

تا به الان درباره ی این موضوع اطلاعاتی را شنیده اید؟ اگر فعالیت استارتاپی را داشته باشید یا ایده‌ای را در سرتان می پرورانید، یا اینکه قصد اجرایی کردنش را جویایید، پیش از هر مورد دیگری باید به مسائل مالی آن توجهی اساسی داشته باشید. بدون هیچ برنامه‌ریزی بسیار مناسب برای فرآیندهای سایر حسابداری استارتاپ ها، شناختن سایر هزینه‌ها و درآمدها هرگز نمی‌توانید استارتاپ خود را به خوبی اداره نمایید.

 حسابداری استارتاپ ها چگونه می باشد؟ باید بدانید که حسابداری استارتاپ ها تا چه حد در سرپا نگه داشتن، پیشرفت کردن و در نهایت دست یافتن آن‌ها به موفقیت موثر واقع شده است؟ انجام دادن سایر امور حسابداری استارتاپ ها از همان ابتدای راه‌اندازی نیازمند یک حسابدار بسیار ماهر و خبره می باشد؟ استفاده کردن از سایر نرم افزارهای حسابداری تا چه اندازه توانسته است در حسابداری کاربردی استارتاپ ها نقشی بسیار مهم و اساسی را ایفا نماید؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوالات بسیار متداول تا انتهای این مقاله با ما باشید.

حسابداری استارتاپ

حسابداری استارتاپ چیست؟

در ابتدا باید درباره ی استارتاپ ها بدانید. بسیار بعید می باشد که تا به الان درباره ی  استارتاپ ها و فعالیت هایشان چیزی نشنیده باشید! بیشترین خرید و فروش‌ها و داد و ستد امروز از راه استارتاپ‌ها صورت خواهد گرفت و به جرات می توانیم بگوییم با این روند و پروسه ای که رشد دارد، اقتصاد آینده نه بسیار دور جهان، به دست همین استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اداره می گردد، هرچند که یکی دو دهه بیشتر نمی باشد که نام استارتاپ و فعالیت شرکت‌های استارتاپ در جهان مطرح گردیده است.

اگر بنا باشد؛ با بیانی بسیار ساده، مفهومی از استارتاپ یا به عبارتی بسیار صحیح تر استارت آپی را ارائه نماییم باید بگوییم که هرگاه تعدادی نیروی انسانی جوان و خلاق با داشتن طرح ها و سایر ایده ها‌یی نو و بسیار متناسب با نیازهای روز، گروهی تشکیل بدهند و در راستای تولید کردن و عرضه نمودن یک محصول و یا ارائه دادن خدمتی مفید فعالیت نمایند و در جهت گسترش روز افزونش تلاش  بسیار زیادی کنند، یک استارتاپ راه‌اندازی نموده اند.

راه‌اندازی کردن یک استارتاپ نوعی کارآفرینی می باشد و گستره دادن پیشرفت و دستیابی به موفقیت های آن در حد استارتاپ‌هایی من جمله: گوگل و اپل می تواند بیش از آنکه فکر کنید بزرگ و عظیم باشد.

بیشتر بخوانید مقاله حسابداری استارتاپ چیست؟: حسابداری ارزی چیست؟

تعریف مشخص استارتاپ کدام است؟

استارتاپ نوعی کسب و کار بسیار امروزی و  مدرن می باشد که تفاوت آن با کسب و کارهای سنتی را می توانیم به این شکل شرح بدیم که در کسب و کار سنتی مانند: فروش برنج، صاحب یک فروشگاه برنج را خریده یا وارد کرده اند و آن را در فروشگاه های خودشان قرار خواهند داد و مشتریان به فروشگاه مراجعه خواهند کرد و آن را خریداری ( اعم از عمده یا خرده) می‌کنند؛ ولی در مورد استارتاپ این‌شکلی نمی باشد؛ کسب و کار در استارتاپ‌ها به شکل بوده است که  مشتری به خودی خود سراغ شما نمی اید و باید تبلیغ و بازاریابی بسیار قوی و حرفه ای را داشته باشید تا محصول یا خدماتی را که ارائه می کنید؛ دیده شوند و مشتریانتان را گسترش دادن به کسب و کارتان رونق ببخشید باید بدانید در یک کلام مرحله به مرحله رشد نمایید و به پیشرفت بسیار بزرگتری برسید.

سایر استارتاپ‌ها برخلاف کسب و کارهای بسیار سنتی که در آن ها پدر به پسر و یا استاد به شاگرد نحوه و فوت و فن کسب و کار را آموزش داده است و به صورت بسیار تجربی مهارت کسب نموده اند و وارد بازار کار خواهند شذ، مبنای علمی باید داشته باشند و تسلط کافی به علمی بسیار جدید در دنیا لازمه راه اندازی، گسترش و پیشرفت آن باشد.

جهت و راه؛ راه اندازی استارتاپ ها باید مراحلی را طی نمایید، این مرحله ها می تواند ایده پردازی کردن، ساختن نمونه های اولیه، ارائه دادن نمونه های اولیه به جامعه هدف های بسیار کوچک، ثبت نمودن ایده ها، یافتن سرمایه گذاران حرفه ای، ارائه دادن محصولات، جذب کردن کاربران بسیار بیشتر، رفع نمودن نقایص کارها، رشد کردن و دستیابی بسیار سریع تر به موفقیت باشد که هر یک از این مراحل بسیار مهم می باشند.

بیشتر بخوانید مقاله حسابداری استارتاپ چیست؟ : امور حسابرسی در اصفهان
حسابداری استارتاپ

حسابداری استارتاپ ها را بیان کنید؟

فرض ما بر این می باشد که استارتاپی راه‌اندازی نموده اید. استارتاپ ها مانند سایر واحدهای کسب و کار نیازمند حسابداری می باشنذ؛ ولی حسابداری استارتاپ ها شرایطی بسیار خاص و  متفاوتی را خواهد داشت. در زمان تاسیس کردن و راه‌اندازی کردن واحد های کسب و کاری مانند یک واحد تجاری، تولیدی یا خدماتی موسسان و مدیران آن واحد در اوایا تاسیس، استخدام و جذب نیروهای کاری مانند: حسابدار، وکیل، دفتردار، منشی و … را در جهت تکمیل کردن کادر واحد خود الزامی خواهد دانست.

ولی در مورد استارتاپ ها به نظر خواهد رسید که استخدام کردن حسابدار ها از ابتدای کار ها به کار استارتاپ ضروری نمی باشد و در اوایل کار ها باید بیشتر متمرکز بر روی سایر تبلیغات، بازاریابی کردن و شناخته شدن باشید و استفاده کردن از نرم افزارهای حسابداری در جهت حسابداری استارتاپ های تازه کار؛ بشدت کافی می باشد. به مرور و با گسترش دادن سایر کسب و کارها در برخورد کردن با مسائل مالی مانند دریافت کردن تسهیلات، برنامه‌ریزی برای دارایی ها و … خواهید توانست از یک حسابدار یا یک کارشناس امور مالی مشاوره بخواهید.

انواع بسیار زیادی از نرم افزار ها و سیستم حسابداری بسیار هوشمند فراوانی وجود خواهند داشت که برای انجام دادن امور حسابداری استارتاپ ها می توانند کمک کننده ی بسیار خوبی باشند و از همان شروع به کار استارتاپ حساب‌هایی چون حساب درآمد و هزینه ر کنترل نمایند. این نرم افزارهای حسابداری می توانند به صورتی بسیار ساده و بشدت کاربردی صورت های مالی استارتاپ‌ها را به شکل گزارشاتی بسیار تحلیلی در اختیار مسئولین و مدیران استارتاپ بگذارد.

بیشتر بخوانید مقاله حسابداری استارتاپ چیست؟ : خدمات مشاوره مالیاتی در اصفهان
حسابداری استارتاپ

لزوم استفاده از نرم افزار حسابداری برای استارتاپ ها را نام ببرید؟

به کار گرفتن سایر نرم افزارهای حسابداری برای حسابداری استارتاپ ها  مزیت های زیادی  را پی خواهد داشت که درصد خطاهای انسانی در آن در حد قابل توجه اگر دقت نمایید کاهش خواهد داد و از طرفی حساب های سایر هزینه ها نیز هزینه‌هایی مانند  پرداخت کردن حقوق به کارشناسان حسابداری و امور مالی استارتاپ در لیست حساب های هزینه شرکت وجود نخواهد داشت. حساب های مالی استارتاپ ساماندهی و به صورت بسیار منظم ارائه می گردد. در بیشتر موارد بنیان گذاران و مدیران استارتاپ ها در امور های مالی تبحر بسیار زیاد و بالایی را دارند. فرآیند و آمار فروش را به صورت بسیار دقیق تحت نظر می گیرند و با هوشمندی هرچه تمام تر و بسیار زیاد رویدادهای مالی استارتاپ را پیگیر می باشند.

این روند، کار مشکلی نمی باشد به‌ خصوص اگر سایر امور مالی استارتاپ ها بشدت محدود به امور بسیار ساده ای مانند فرآیندها و آمار فروش باشد؛ در واقعیت این کار موجب می گردد خود مدیران و موسسین استارتاپ در حسابداری استارتاپ‌شان نقشی مهم داشته باشند مگر در مواردی که در امور مالی کسب و کار پیچیدگی های بسیار خاصی مانند اعطای امتیازاتی ویژه به مشتریان و امور حسابداری پروژه محور پیشامد نماید.

نظارت و اشراف بسیار کامل بر آمار درآمدها و هزینه‌های استارتاپ اعم از هزینه های بسیار مستقیمی که جهت تامین نمودن منابع و مواد صرف خواهد شد و هزینه های غیر مستقیمی که به تبلیغات و بازاریابی و سایر امور اختصاص خواهند یافت، مدیران و مسئولان استارتاپ را در ارزیابی احتمال سود و زیان یاری خواهد کرد.

در شکلی بسیار کلی آشنا شدن مدیران و مسئولان و سایر عوامل استارتاپ با امور حسابداری و حسابداری استارتاپ‌ها در کنار بهره‌مندی از نرم افزارهای کاربردی حسابداری، حسابداری استارتاپ ها را بشدت تسهیل و به شکل غیر مستقیم به پیشرفت آن‌ها کمک فراوانی می نماید.

بیشتر بخوانید مقاله حسابداری استارتاپ چیست؟ : خدمات حسابداری در اصفهان

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

آخرین اخبار و مقالات

اخبار

آخرین اخبار پدیده حساب

ویدئو های آموزشی

آموزش های متنوع حسابداری

مقالات

مقالات مرتبط با حسابداری

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

مطالب مرتبط

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین