چگونه حسابدار شویم ؟

چگونه حسابدار شویم ؟ حسابدار شدن مثل دیگر شغل‌هایی که از آن اطلاع دارید تنها به مهارت و تجربه ی بسیار زیادی نیازمند نیست و برای اینکه به این حرفه مسلط شوید، باید علاوه بر تمام این موارد به ریاضیات، حساب و کتاب و سروکله زدن با ارقام و نمودارها علاقه ی بسیار زیادی داشته باشید. برای حسابدار شدن  باید به این سؤالات پاسخی صادقانه دهید: آیا من توانایی و شرایط لازم برای تبدیل شدن به حسابدار را دارید؟ آیا از سرو کله زدن با حساب کتاب ها  کلافه نخواهید شد؟ به بررسی بهتر می پردازیم با ما در مقاله چگونه حسابدار شویم ؟ همراه باشید.

چگونه حسابدار شویم

چگونه حسابدار شویم ؟ از دبیرستان شروع کنید

برای پاسخ به سوال چگونه حسابدار شویم ؟ از دبیرستان شروع کنید؛ بهترین شروع برای تبدیل‌شدن به یک حسابدار ماهر، انتخاب رشته حسابداری در مقطع دبیرستان می باشد. البته اگر هنوز دبیرستان را تمام نکرده اید و فرصت این کار را دارید باید به رشته حسابداری در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای که تدریس می‌گردد وارد شوید و تحصیل کنید.

شروع به کارآموزی در شرکت‌های حسابداری معتبر را در سر داشته باشید!

با پایان ترم دوره ی هنرستان و دریافت دیپلم حسابداری، آن‌قدری آموزش حسابداری را فرا گرفته اید که بتوانید امور عمومی حسابداری را برعهده بگیرید بهترین کار در این مقطع کارآموزی در یک شرکت حسابداری معتبر می باشد. کسب درآمد را اصلاً برای حرف ی خود در ابتدای کار معیار قرار ندهید و صرفاً هدف را اینگونه بپندارید که در جایی کارآموزی داشته باشید که تجربیات بیشتر و ارزشمندتری کسب نمایید.

در دانشگاه رشته حسابداری را انتخاب کنید

بعد از اتمام هنرستان، و گرفتن دیپلم حسابداری برای داشتن مدرک کارشناسی برای حسابداری که قصد پیشرفت بسیار زیاد شغلی را دارید مهم و یک امر بسیار حیاتی می باشد برای انتخاب رشته بدیهی می باشد که اولویت شما انتخاب دانشگاه‌های معتبرتر در سطح کشور هستند. البته هنگام انتخاب دانشگاه شرایط کار در آن شهر را هم باید بسیار دقت کنید و مدنظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله چگونه حسابدار شویم ؟ : خدمات حسابداری در اصفهان

چگونه حسابدار شویم

به کارآموزی ادامه دهید تا بهتر پیشرفت کنید.

 دانشگاه خود را از شهری انتخاب نمایید که شرایط کار مناسب‌ و ارزنده ای داشته باشد؛ یعنی اینکه شرکت‌های حسابداری خوبی در آنجا فعالیت داشته باشند که بتوانید پیش آن‌ها کارآموزی کنید و کسب تجربه های بسیار مهمی را داشته باشید. درصورتی‌که به میزان بسیار لازمی مهارت داشته باشید، می‌توانید  نیمه‌وقت هم حسابداری نمایید.

اولویت شما باید شغلی باشد که از آن تجربه بهتر و ارزشمندتری داشته باشید و نباید به فکر درآمد زیاد تر باشید. نکته ی بسیار مهم‌تر این است که، ایجاد روابط شغلی بسیار مناسب و کارآمد در طی وقتی  که درحال کارآموزی می باشید. روابطی که قطعاً در آینده به کمک شما می آیند.

برای حسابدار شدن، گرایش خود را مشخص کنید.

در میانه راه  در مقطع کارشناسی بهترین وقت برای انتخاب گرایش رشته ی حسابداری می باشد، به این دلیل که میزان بسیار لازم با گرایش‌های شغلی بسیار مختلف حسابداری آشنا هستید. منظور از انتخاب گرایش یعنی اینکه؛ انتخاب هدف خود را در حسابداری مشخص کنید . حسابداری مالی، حسابرسی، مشاوره مالیاتی و حسابداری مدیریت ازجمله گرایش‌هایی می باشند که برای آینده شغلی خود در رشته حسابداری حق انتخاب دارید. با انتخاب گرایش مسیر و راه بسیار روشن‌تری برای ادامه راه تبدیل‌شدن به حسابدار را دارید.

دوره های تخصصی آموزش حسابداری و مطالعه تخصصی

با مشخص کردن گرایش شغلی آینده خود در حسابداری، مطالعه تخصصی درباره گرایش خود را باید بسیار جدی دنبال نمایید. با مراجعه کردن به دوره‌های تخصصی آموزش حسابداری را باید در برنامه ی کاری خود بگنجانید.

دوره‌هایی همچون دوره‌های تخصصی آموزش مالیات و آموزش حسابرسی بسیار عالی می باشند. شما  باید شغلی بسیار مهم را هم‌ زمان با تحصیل خود انجام می‌دهید را فارغ از درآمد آن بر اساس هدف شغلی خود انتخاب کرده و در آن مسیر حرکت کنید.

چگونه حسابدار شویم

برای حرفه ای تر شدن عضو انجمن های رسمی شوید!

بله نکته ی بسیار دقیق و هوشمندانه ای است پس از پایان دوره کارشناسی ارشد، متناسب با گرایش خود در آزمون‌های عضویت در جامعه حسابداران عضو شوید.

اگر گرایش مالیات را انتخاب نمایید می‌توانید وارد انجمن مشاوران رسمی مالیاتی کشور ایران شوید، برای گرایش حسابرسی، انجمن حسابرسان رسمی ایران بسیار مناسب است و برای گرایش حسابداری نیز جامعه حسابداران رسمی ایران و انجمن حسابداران خبره ایران گزینه ی بسیار عالی است. هرکدام از این انجمن‌ها به فراخور خود آزمون‌ها یا شرایطی را برای عضویت دارند.

حسابدار کیست؟

با مطالعه ی مقاله چگونه حسابدار شویم ؟ و داشتن اطلاعات بسیار مهم . کاربردی به تعریف دقیقی از حسابدار وقت می گذاریم. حسابدار (Accountant) یکی از مهم‌ترین شغل ها در هر کسب و کار را دارا هستند خواه یک شرکت بزرگ  یا یک تجارت بسیار کوچک. چرا و به چه دلیل؟ زیرا آنها جریان پول را ردیابی و ثبت می‌ نمایند.

حسابداران با پیروی از دستورالعمل‌های بسیا رخاص و کاربردی بمطمئن می‌شوند که کلیه معاملات دقیق می باشند و همچنین از نظر قانونی نیز هیچ مشکلی ندارند. به صورت تمام وقت برای یک شرکت کار گرفتن، یا به صورت قراردادی کارهای حسابداری یا مالیاتی را انجام دادن مزیت های خوب حسابداری است.

چگونه حسابدار شویم

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

آخرین اخبار و مقالات

اخبار

آخرین اخبار پدیده حساب

ویدئو های آموزشی

آموزش های متنوع حسابداری

مقالات

مقالات مرتبط با حسابداری

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

مطالب مرتبط

خدمات پدیده حساب

  • امور مالیاتی
  • امور حسابرسی
  • امور ثبتی
  • امور حسابداری
  • نیروی انسانی
  • اعزام نیرو
  • وکالت اداری
  • تامین اجتماعی

مشاوره رایگان

در صورت نیاز به مشاوره رایگان فقط کافیست شماره تماستان را در فیلد زیر وارد کنید. همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

لینک های مرتبط

  • قوانین اداره مالیات
  • استاندارد های حسابرسی
  • دانلود نرم افزار پارسیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین